Всі автори

Eve Audio SC205 & TS107 – Three some. Огляд студійного трифоніка

Огляд моніторів Eve audio sc205 та сабвуфера TS 107

ВСТУПНЕ СЛОВО

Ну все, віднині мені тільки акустику і оглядати. Черговим моїм гостем суджено було стати не просто парі колонок (ну як, “просто”, три пари Airpuls’ів простими назвати важко), а цілісінькому трифоніку! І мова не про щось від “побутового” Edifier’а або, прости господи, Microlab, а про Eve Audio. Виробника – без натяжки, без знижки – студійної, себто професійної техніки, на якій створюються, можливо, саме ті пісні, що зараз завантажені у ваш плейлист. 

Звісно, настільки заглибитися в огляд, щоб записати власноруч інді-альбом чи зайнятися зведенням доріжок, в мене не вийде, нащастя. До цього всесвіт ще не готовий. А от добряче послухати на них всі можливі стилі та жанри – це так, це буде без сумніву. 

Ба більше. Окрім пари SC205 – я довго не міг звикнути, що монітори продаються поштучно – ми ще й затестимо TS107, сабвуфер від Eve Audio. Теж студійний, з такою кількістю налаштувань, що аж перехоплює дух. В сусідів. 

Взагалі, в мене завжди монітори викликали повагу та пошану, але я намагався триматися подалі від подібних рішень в побуті. Деталізація та розділення це, звісно, чудово, але від домашньої акустики прагнеш дещо іншого. Гіперреалізму, тембрів, стіни звуку, яка колихатиме твій Glenfiddich в келиху. І монітори завжди здавалися чимось абсолютно протилежним. Чимось серйозним, професійним. Таким, щоб слухати, хмурити брови, поправляти окуляри, а потім крутити ручки на пульті та рухати повзунки. І слухати наново.

З огляду на це Eve Audio SC205 змогли не те, що здивувати. Вони взяли мої стереотипи, добряче віддухопелили і випхали на мороз. Отакої. Тому далі я вам трішки присяду на вуха і розповім про виробника, про постметаіронію Роланда Стенца, про самі колонки. Та про їхній звук, куди ж без цього.

ПРО EVE AUDIO

У випадку з Eve Audio я не почну вести розповідь з часів Веймарської республіки і розповідати, що компанія постачала для вермахта. Eve Audio, на відміну від більшості виробників аудіо, з якими мені доводилося зустрічатися (точніше, з виробами яких), молода. Може, компанія і не має тривалої історії, але стоїть за нею людина уж точно з історією.

Eve Audio була заснована в 2011 році в Берліні як кампанія, спрямована на задоволення потреби споживачів професійного звукового обладнання, а точніше студійного обладнання. Засновником компанії, керівником та головним розробником є Роланд Стенц. 

Якщо це ім’я вам нічого не говорить, то я трішки розповім. Він почав свій шлях в цьому бізнесі (так, бізнесу, бо якщо ми переважно витрачаємо тут гроші, то хтось їх має заробляти) в середині 80-х, в комуністичній ГДР, коли країна та весь “совєцькій” лад вже дихав на ладан і ось-ось мала закінчитися епоха розділення Німеччини. Він працював в Rundfunk- und Fernsehtechnisches Zentralamt RFZ, головному виробнику компонентів для телевізорів та радіо. Після возз’єднання Німеччини Стенц попрацював в Берліні, але він прагнув чогось більшого. Так, в 1999 році він заснував компанію ADAM Audio GmbH, стає одночасно генеральним директором та провідним розробником. 

А тепер вловивили цю постметаіронію? В 2010 році Роланд Стенц лишає ADAM, щоправда, чи продав він свою частку при цьому, мені невідомо, і поринає у новий проект. І нову компанію називає… Eve Audio. Від ребра Адамового і таке інше. Якщо назвою АДАМ він натякав на статус першого з перших, то з Євою логічно натякнув на другу від плоті першого, що все одно не аби-як виділяє з поміж “інших”. За поребриком за таке впаяли би ображення почуттів віруючих. Але менше з тим.

Нові продукти від своїх попередників з-під крила ADAM успадкували головну фічі – AMT-твіттер, Air Motion Transformer. Або випромінювач Хейла. Це не класична стрічка, на кшталт яких ми розглядали в огляді Airpulse. Але про це трошки далі. Зараз час історії.

За три роки було презентовано перші монітори – моделі SC3010 та SC3012. Надалі модельний ряд ріс та розвивався, з’являлися як компактні моделі (SC203), так і монстри на кшталт SC4070, що згодом отримав нагороду TEC Award. Також були присутні і супутні вироби, такі як моніторні маршрутизатори. Необхідна річ для студії.

Зараз компанії Eve Audio вже 12 років. Нові приміщення у Берліні налічують площу в 2000 кв.м., в тому числі власну безехову камеру на понад 600 кубічних метрів та ревербераційну кімнату на 250 кубів. Важливість безехової камери для налаштування динамічної системи годі переоцінити. Якщо проводити вимірювання у звичайному приміщенні, навіть добре акустично підготовленому, налаштування роботи системи в діапазоні нижче 300 Гц відбувається з застосування методів математичного моделювання, адже неможливо уникнути акустичного відбиття при розташуванні вимірювальних мікрофонів на достатній відстані від динаміків та стін. Безехова камера дозволяє уникнути перевідбиття та надати змоги зробити точне налаштування у діапазоні від 70 до 300 Гц. 

А ще це свого роду камера тортур. Людина не може знаходитися тривалий час всередині, адже через відсутність еха втрачається один з механізмів роботи вестибулярного апарату. Простіше кажучи, ви перестаєте контролювати своє тіло в повній мірі. 

ПАКУВАННЯ, КОМПЛЕКТАЦІЯ ТА ДИЗАЙН

Цього разу я поєднав ці частини. Не тому що я лінива дупця (а це факт), а тому що комплект поставки та пакування професійних моніторів це не той випадок, коли виробник хоче вас вразити, поклавши в коробку купу ніштяків, потрібних і не дуже. В мене досі не пройшов шок від Dunu Luna та скриньки скарбів, що китайці поклали щасливому власнику. 

Eve Audio SC205 приїжджають в невеликих коробках (кожен окремо, товар то поштучно продається). Монітор запаковано в напівпрозорий мішечок, знизу та зверху зафіксовано щільним фіксатором-ложементом. В комплекті поставки ви знайдете достатньо довгий кабель живлення та зразково деталізовану інструкцію англійською мовою. Eve Audio SC205 – це той випадок, коли я дійсно приділив час читанню інструкції. А, ще 3М’івські ніжки та захисна решітка для твіттера. Для захисту ваших випромінювачів Хейла від особливо допитливих дітлахів.

І все. Комутаційні кабелі відсутні. Справа в тім, що майбутній власник моніторів або ВЖЕ має все, що йому потрібно, або купує необхідне разом. Тому, по суті, все, що має він знайти в коробці, це кабель живлення. Але і його він, мабуть, має. Від іменитого бренду, якщо це актуально, звісно. 

Саб Eve Audio TS107 має дещо багатший комплект поставки. До нього також входить пульт дистанційного керування та комплект батарейок. Пульт середніх розмірів, хоча кнопок на ньому небагато: пара для регулювання гучності всієї системи, ще дві пари для руглювання частоти зрізу саба та його гучності, кнопки mute, перемикача фази, режиму, в якому працюють тільки сателіти, перемикача режиму LED-індикації та живлення.

Доречі, якщо вам не подобається, коли ваша аудіо апаратура нагадує новорічну ялинку, то можна прибрати зайве світло від індикаційних діодів. Доступні 3 режими: підсвітка всіє шкали, тільки двох крайніх точок або без підсвітки. 

ДИЗАЙН ТА ОРГАНИ КЕРУВАННЯ

Отак ми органічно підійшли до дизайну. Акустика має вельми аскетичний дизайн. Годі і чекати всілякого лухурі від по суті своїй професійних інструментів. Ви бачили лакшері дріль? Отож.

Eve Audio SC205 доволі компактні. 175х275х233мм – можна поставити і на стіл, але бажано на щось nbge ніжок або підставок від IsoAcoustics. А ще вони не важкі, біля 5кг. 

Кабінети, виконані з товстого МДФ, чорні, покриті вініловою плівкою. І тут не буде ніякого закосу під шпон цінних порід деревини. Просто чорна матова шероховата поверхня, яка не так вже й сильно збирає відбитки. Але зайве торкатися моніторів все ж не варто. 

На бокових гранях відсутні будь-які органи керування. Натомість, ними щедро наділені задня та передня панелі. Хоча з поправками. Так, на передній панелі є лише один елемент керування, а саме ручка, але не така вже вона і проста. Вона за замовчуванням керує гучністю, але, окрім того, через натискання дозволяє перейти в режим налаштування фільтрів та світлової індикації, по типу, як це було описано відносно сабвуфера та його пульта ДК. Натискання на ручку регулятора перемикає режим налаштування фільтру ВЧ, НЧ та desk режим.

Трохи по налаштування. Доступно 3 типи налаштувань:

  • High-shelve filter (-5dB – +3dB) > 3kHz
  • Desk filter (-5dB – +3dB) 200Hz
  • Low-shelve filter (-5dB – +3dB) < 300Hz

За їхній рахунок можна підлаштувати рівень в цих діапазонах. Окрім того, можна і “підправити” середні частоти, якщо на то є потреба: просто налаштуйте відповідним чином high та low фільтри, і СЧ можна як виділити, так і підрибрати. Тобто гнучкість на будь-який смак. Також, можна погратися цим в парі з саб-вуфером, що в принципі не є чимось вирішальним, а лише як опція.

Регулювання гучності то окрема історія. Краще за все це проілюструє танець це посилання на офіційну інструкцію. Як бачите, налаштування дуже тонке та точне.

Але годі про ручки-крутилки. Такий самий матовий, але вже гладкий фасад акустики прикрашають два випромінювачі: 5-дюймовий мід-вуфер із сірим дифузором зі скловолокна стільникової структури і той самий випромінювач Хейла. Вінчає це (хоча чи можна так казати про елемент, який знаходиться в нижній частині) срібляста металева панель. Вона має доволі індустріальний дизайн, закріплена гвинтами. На ній, окрім вже згаданого регулятора, є логотип Eve Audio та ідекс моделі. Так, це вам не лайв-стайл виріб, з мінімумом тексту на фасаді.

На задній панелі розміщено роз’єм живлення, XLR- та RCA-входи, кнопку живлення та перемикачі налаштувань, які можна зафіксувати, щоб уникнути сторонніх небажаних втручань. Доречі, обидва входи працюють одночасно, сигнали складаються. Чесно кажучи, не пробував такий сценарій, але майте на увазі.

Також на спинці ви знайдете роз’єм для кріплення монітору до стійки. Аналогічна різьба наявна і знизу. Мова йде не про ті стійки, що прийнято використовувати вдома з поличною акустикою, а про стійки-штативи студійного типу. 

Сабвуфер EVE AUDIO TS107

TS107 виконано в тому самому стилі. І монітори, і саб утворюють цілісну та довершену дизайн-концепцію. Строгі, лаконічні та професійна за нутром та зовнішністю. Він вважається найбільш компактним в лінійці Eve Audio, але при цьому є достатньо крупним: 230х355х300мм та трохи більше 8 кг ваги. На фасаді, звісно, тільки один випромінювач – це досить великий 6,5-дюймовий вуфер, над яким замість твіттера розміщено панель керування. А вона тут виконує ледь не головну роль, скажу я вам. Без перебільшення, така, здавалося б, проста та груба річ як саб, вимагає обережного та уважного підходу до налаштування. TS107 не має фазоінвертора, натомість його оснащено пасивним радіатором, параметри якого ретельно прораховані виробником. 

На панелі не один регулятор, а одразу два. Перший виконує функцію регулятора гучності всієї системи трифоніка, а також дозволяє налаштувати частоту зрізу, а другий регулює окремо гучність саба, дозволяючи тим самим налаштувати баланс та досягнути врівноваженого звучання всієї системи. Ця гнучкість стає в нагоді, враховуючи що ніхто з нас не наділений унікальністю сніжинки ідеальним приміщенням для прослуховування. 

На задній панелі доступні також перемикачі, подібні тим, що розташовані на моніторах, кнопка живлення, а також роз’єми комутації – з джерелом та з сателітами. Тільки XLR, тільки хард-кор. Студійне приладдя, а ви як хотіли? Є можливість підключення в режимі LFE, для роботи в складі трифонік-системи з діапазоном сабвуфера до 300 Гц.

Про можливості саба краще розповісти окремо.

ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ТА ОСОБЛИВОСТІ

Приготуйте термос чаю та кілька канапок – це буде дуже довгий розділ. Наче вперше, так?

Почнемо з моніторів. Хоча вони в модельному ряду Eve Audio відносяться до моніторів ближнього поля, їхні параметри і, що найголовніше, саунд говорить про те, що і в середньому полі вони точно не розчиняться. 

Виробник заявляє частотний діапазон в 53 Гц – 21 кГц з просадками до -3дБ. Ці параметри досягаються сумісною роботою тандемів випромінювачів: 5-дюймового скловолоконного стільникового вуфера на резиновому підвісі та випромінювача Хейла власного виробництва – та пари підсилювачів. Звісно, в класі D по 50 Вт для кожної з полос. Розділення між полосами відбувається на частоті 3 кГц. Максимальний звуковий тиск на пару складає 111 dB spl.

Виробник дуже відповідально поставився до інформації про SC205, тому на сайті можна знайти повно замірів. Я наведу частину, яка мене зацікавила найбільше. Це замір АЧХ:

Та графік спрямованості за частотами. Він демонструє непогану дисперсію АМТ-твіттера, але все ж таки не варто нехтувати грамотним розташуванням моніторів.

SOLVERCONE

Eve Audio нарікло свій динамічний випромінювач SilverCone. До особливостей його можна віднести стільникову структуру та використання скловолокна в якості матеріалу. Стільникова структура не є новиною, ще Technics у 80-ті роки використовував подібне рішення для своїх АС, і кращі рішення того часу і досі можуть звучати конкурентоспроможно на фоні “новоробів”. Вінтаж, звісно, річ вкрай примхлива та неоднозначна, але й там бувають цікавинки. Ну а матеріал спрямований на досягнення головний задач виробника акустичних систем: отримати легку та тверду мембрану, захищену від резонансів та викривлень.

Серцем магнітної системи виступає складна система магнітів з мідним ковпачком та дюймова звукова котушка, яка забезпечує лінійність відтворення та мінімальні спотворення. В результаті досягається прозоре та динамічне звучання з неочікуваним діапазоном як для компактних моніторів.

AMT ВИПРОМІНЮВАЧ ХЕЙЛА

Але вуфер, яким би він не був досконалим, не в змозі досягти цього звучання. Тут важливим є підтримка твіттера. І Eve Audio та Роланд Стенц не стали вигадувати ровера та використали ту саму технологію, яка стала головною кіллер-фічею продуктів від ADAM Audio – випромінювач Хейла. 

“Чому я не називаю його стрічковим драйвером, як це було в огляді Airpulse?” – запитаєте ви. Так, принцип роботи дуже схожий. Є тонка і легка стрічка, яка під впливом електромагнітного поля рухається та спричиняє рух повітря. Але є відмінності. AMT (Air Motion Transformer) або випромінювач Хейла має набагато більшу поверхню самою звуковідтворюючою мембрани і, відповідно, призводить до руху більшої маси повітря. 

Відмінність полягає у принципі використання стрічки. Звичайним стрічковий драйвер використовує пласку стрічку, яка рухається між двома магнітами. Випромінювач Хейла (“гармошковий” драйвер в народі”) Оскар Хейл запатентував в 1973 році, а працювати над ним він почав як мінімум з 1964 року. Доречі, він був один з винахідників польових транзисторів, тобто людина нам, аудіофілам, не чужа.

Принципових відмінностей дві. Перша – це те, що стрічка не пласка, а являє собою полімерну алюмінізовану гофровану стрічку, тобто складену “гармошкою”. Друга – магніти розташовуються не попереду та позаду стрічки, а з боків. За рахунок “складеної” форми і під дією взаємонаправленого електромагнітного випромінювання (сила Лоренца) “гармошка” починає складатися та випрямлятися, що призводить до руху повітря. Як ви вже зрозуміли, площа такой “гармошки” суттєво більша за пласку стрічку чи купол (приблизно 1 до 4). Але швидкість руху та точність не поступаються класичній стрічці. Нижче можна подивитися на принципову схему. 

схема роботи випромінювача Хейла

АНАЛОГОВО-ЦИФРОВЕ ПЕРЕТВОРЕННЯ

Аналогові входи активних моніторів, обладнаних ШІМ-підсилювачем, потребують підтримки з боку АЦП. В якості АЦП Eve Audio використовують рішення від BurrBrown, яке підтримує перетворення вхідного аналогового сигналу на цифру 24 біт 192 кГц, модель АЦП не уточнюється. Сигнал з АЦП подається до DSP, який, по-перше, дозволяє керувати вбудованими фільтрами, по-друге, виконує захисну функцію. Вбудовані підсилювачі мають чималу потужність, тому при подачі сигналу після вмикання гучність зростає повільно, даючи вам шанс відреагувати у разі потреби. 

Сигнал від DSP, отримавши відповідні зміни у разі застосування фільтрів, про які йшлося в попередньому розділі, потрапляє безпосередньо в секцію підсилення. Подібним чином працює АЦП-DSP-секція в TS107, за винятком того факту, що сигнал на монітори подається по by-pass, уникаючи будь-яких перетворень та коригувань, які стосуються саме сабвуфера. 

BASS-REFLEX

SC205 – це монітори фазоінверторного типу. Нагадаю адептам портатива та новичкам “великого” звуку, нащо потрібен “фазік”.

Якщо говорити про фазоінвертор, то акустична система може бути виконана в двох основних варіантах. З фазоінвертором та в закритому корпусі. Є ще проміжний варіант, коли “дірка” відсутня, але є пасивні НЧ-радіатори, які виконують ту саму функцію – збільшують продуктивність АС на низькій частоті. Наприклад, KEF в напольниках серії Q використовує радіатори в тандемі з динаміками на передній панелі. 

Закритий корпус – це класичне рішення, яке для класного звучання на НЧ потребує якісно прорахованих параметрів НЧ-динаміка та енергоозброєного підсилювача. Зараз закриті корпуси зустрічаються ДУЖЕ рідко. Як правило, це вінтаж, або активні рішення, де виробник поставив ШІМ-підсилювач, який дозволить не зіпсувати звук системи кволим зовнішнім ампом. 

Натомість акустику фазоінверторного типу ви можете зустріти будь-де. Фазік – це порт (простими словами – отвір), який підвищує продуктивність НЧ-секції акустичної системи за рахунок використання зворотного руху діафрагми НЧ-динаміка. При відповідних прорахованих параметрах порта рух повітря від мембрани посилює низькі частоти, розповсюджуючи їх через порт. 

Окрім переднього, що є більш зручним з точки зору розташування АС, та заднього, що в свою чергу потребує більшу відстань від стіни, буває також і нижнє розташування. Eve Audio SC205 відноситься до акустичних систем фазоінверторного типу з заднім його розташуванням.

Фазоінвертор – то не просто отвір, це акустична камера, яка має забезпечити, по-перше, правильну кількість, по-друге, правильну “текстуру” звука. І він має бути вірно прорахований та спроектований. На кінцевий результат впливають об’єм кабінету, поперечний переріз корпусу та діаметр труби. Так, як правило, фазік має форму труби, тобто круглий в перерізі.

Eve Audio пішли далі. По-перше, форма. Це вузький прямокутний фазоінвертор, який ви можете побачити на тильному боці монітора. По-друге, Eve Audio надають значення формі не тільки отвору, а й його граней. В SC205 можна помітити закруглення граней порту. В результаті досягається потужний басовий відклик, щільний, рельєфний з прекрасної тактильністю. Бас SC205 позбавлений відчуття порожнечі, рихлості чи “іграшковості”. Взагалі, попри свої розміри, ви абсолютно не будете відчувати, що слухаєте компактну акустику. 

EVE AUDIO TS107

Тепер коротенько поговоримо про особливості сабвуфера. Будучи наймолодшою моделлю виробника, має “всього лише” 100-ватний ШІМ-підсилювач та 6,5-дюймовий основний випромінювач, який забезпечує роботу системи від 36 до 300 Гц з 102 dB spl. 

На борту також присутній АЦП від BurrBrown та DSP, який дозволяє керувати частотою зрізу (в діапазоні 60-140 Гц), працювати в чистому режимі 2.1 (при цьому сабвуфер працює до 300 Гц), регулювати фазу, фільтрувати сигнал сателітів, відсікаючи певний рівень сигналу на монітори, та керувати рівнем самого саба в системі. Коло можливостей дуже широке. Наприклад, я оцінив можливість відсікання частоти сигналу, який подається на монітори для уникнення “накладання” частот. Нагадаю, що без подібних налаштувань сигнал на монітори іде в обхід DSP сабвуфера. 

ПАСИВНИЙ РАДІАТОР

Про радіатор я вже згадав. Додам, що в моніторі EVE Audio SC203 він виконує функцію додаткового басового звіна. У випадку сабвуфера TS107 він як раз є альтернативою фазоінвертору. З урахуванням призначення та величезної кількості повітря, яке рухає 6,5-дюймову діафрагму, використання трубки може спричинити викривлення через ефект турбулентності повітря. Натомість, радіатор дозволяє цього уникнути, зберігши при цьому високий рівень продуктивності системи. 

ЗВУК

До Eve Audio я робив цілу низку оглядів активних АС від Airpulse. Хоча виробник і має “чисті” монітори в своєму асортименті, розглянуті А80, А100 та А200 можна було розглядати як початкові монітори, які можуть бути використані для домашньої студії музикантом-початківцем. І водночас бути частиною домашньої медійної системи. Іноді такий універсалізм не йде на користь, згоден, проте з Airpulse важко щось їм пред’явити за їхню ціну.

У випадку з Eve Audio мова йде саме про “чисті” монітори, на яких в принципі спеціалізується виробник. Досвід саме зі студійними моніторами я мав невеликий, тому стереотип сухого звучання, дуже контрастного, різкого, з одного боку з класною роздільною здатністю, з іншого з браком реалізму. Тому від SC205 очікував подібного звучання, коли чуєш все, що є в запису, але не чуєш головного – Музики. Я не вважаю себе авдіофілом на 100% (шок!), я люблю красивий звук, але більше за звуки ціную все-таки музику, музикальність, так би мовити, цілісність. Розіпніть мене за це.

Зараз буде спойлер. Якщо Airpulse могли допомогти майбутньому Алану Парсонсу отримати в своє розпорядження якісні мультимедійні акустичні системи, які не соромно задіяти в якості перших моніторів, то Eve Audio SC205 це першокласні професійні монітори, які абсолютно не бридко поставити у вітальні, за робочим столом чи просто відволіктися від зведення чергового поп-хіта, щоб послухати вічну класику. Це монітори з живим, реалістичним звучанням, енергоозброєності підсилювача яких в купі з акустиним оформленням вистачає, щоб змусити вас забути, що це насправді дуже компактні акустичні системи. 

Eve Audio SC205 поєднують типові патерни моніторного саунду, такі як чіткість, контрастність, окресленість, з чудовим реалізмом образів, щільністю, сатурацією тембрів та натуральністю транзієнтів. 

Щодо останнього Eve Audio SC205 забезпечують чіткість у верхньому діапазоні одночасно з плавністю та пластичністю. Зразкові атаки, забезпечені ШІМ-підсилювачем, та точність фактури і тембру, які є принадою AMT-драйвера Хейла, разом так відпрацьовують перехідну характеристику, що тут немає жодного натяку на надшвидкі затухання, які в свою чергу дають дещо грубе звучання, різке та некомфортне. Навпаки, маємо не рекордну, але дуже класну протяжність та ретельність проработки обертонів. 

Eve Audio SC205 обережно грає на межі з полем аудіофілії, якщо мова йде про тембри, не дозволяючи надмірній сатурації відволікти увагу від змісту. Вони звучать ЩЕ не красиво, але ВЖЕ не сухо. Тут маємо чудовий баланс, коли інформативність звучання не заважає естетичній складовій. Простіше кажучи, ми можемо самі обирати, на чому робити фокус – на роботі чи задоволені. АС самі не штовхають нас в жоден з боків, не приваблюють на певний бік. Вони дають тобі все і одразу, дозовано, збалансовано, а ти сам вже в праві та в силі вирішувати.

Реалістичність образів досягається чудовою макродинамікою, яка дозволяє зберекти чітку тембральну вертикаль та співставність уявних образів. Звукові “постаті” вимальовуються з повагою до деталей, з відчуттям сфокусованості, вертикальна проекція передається відмінно. Образи великі, “високі”. Монітори подають зображення вже не в 2D, а скоріш в 3D. Сам звук щільний, фізичну складові передано відмінно. Рухливі мембрани з скловолокна та спеціально розроблений фазоінвертор дають чудове відчуття дотичності звуку, його матеріальності. Крім того, ця щільність не є прив’язаною до точки відтворення. Звук здається “відв’язаним від монторів”, рухаючись десь з-поза них, над ними, перед ними. Водночас, в ближньому полі присутня чудово сфокусованість, яку забезпечує “гармошка” Хейла. Ось такий універсалізм та багатство варіантів використання. 

СЦЕНА

Сцена – річ дуже суб’єктивна в портативі, а у випадку з акустичними системами і того складніша, адже тут сильно впливає розташування (якось не так розташувати навушники, погодьтеся, складно, хіба що помилитися з підбором насадок) та акустика приміщення. Щодо останнього, я не маю підготовленої окремої кімнати, проте високі стелі та килим на підлозі (хе-хе) йдуть на користь, годі і говорити. 

Проте в середньому полі із стереобазою біля 1,6м і відстанню від стіни біля 40см я отримав від Eve Audio SC205 в трійці з TS107 чудову панорамну сцену, ширше за середню, подібну якій я маю з Dali Oberon 5 з Marantz pm 6006 і ЦАПом S-Audio Systems FIRDAC mini. Так, це ЦАП від того самого Назара, “батька” Focus’ів, не плутайте з Ford’ом. 

Панорама будується збалансовано, края не перенасичені, фронт в середньому полі не провалюється, образи чіткі, сфокусовані з прекрасною передачею “розміру”. Розмах дійсно гарний, проте, він не йде далі. Все-таки це в першу чергу монітори, і зрозуміти мікс та опрацювати локалізацію, я впевнений, Eve Audio SC205 дадуть безпомилково. А гіперболізувати уявний простір – це вам до авдіофільських систем за дещо інші гроші.

Висока чутливість, делікатність та деталізація забезпечують відмінне опрацювання планів. Тонально Eve Audio SC205 є зразково нейтральними, так само вони показують просторову нейтральність. Тут монжа не витрачати час на опис того, як в них будується сцена вглиб. Eve Audio SC205 не витягують її в уявний “коридор”, вони не розставляють виконавців на свій смак і розсуд. Монітори забезпечать вам лише те, що ВЖЕ було закладено в фонограму звукорежисером. Ви лише отримаєте ту побудову уявної сцени, яку мали б отримати. Тому якщо вам подобається певний тюнінг, наприклад, “вигнута” сцена, де вокал чи інші ведучі образи розташовані дещо в глибині, то Eve Audio SC205 не буде рухати для вас ці образи, немов фігурки на шаховій дошці, а лише відтворить вміст запису. 

Тому вокал, переважно, ви отримаєте дещо сфокусований. Не яскравий, але інтимно-тілесний, з прекрасною передачею тембру та найдрібніших патернів виконавчого стилю. Хоча самі АС не роблять самотужки акцентів, акцентованість саме вокалу залежитиме від зведення вашої фонотеки.

Класика, хоча і зіграна камерно. Eve Audio SC205 прекрасно відтворюють уявну сцену, чітко локалізуючи кожен образ. Кожен з яких отримує достатню “увагу” від акустики, тим самим рівномірно заповнюючи фронт, края та тил. Будується реалістична музично-геометрична картина, з відмінним розділенням планів та збалансованою презентацією.

ТОНАЛЬНИЙ БАЛАНС

Як і очікувалось, тональний баланс Eve Audio SC205 по дефолту вивірений, як в аптеці. Звісно, high- low-shelve фільтри дозволяють внести незначні коригування. Проте, “з коробки” Eve Audio SC205 звучать тонально рівно і прозоро, акустичні системи демонструють прекрасний баланс. Причому, попри те, що це двохполосні монітори, вони примітні саме врівноваженістю нижніх частот та верхніх частот із серединою.

За рахунок грамотного налаштування драйверів та по суті ідеальної “зшивки” DSP-кросовером діапазона ми маємо відмінну цілісність діапазону та достатність окремих його частин. Середні частоти не є “бідним родичем”, що живе з подачок НЧ та ВЧ, існуючи десь там на стику, на межі. Прозора, чітка середина з відмінним відчуттям презенсу є одним з тих вирішальних факторів, що дозволяє Eve Audio SC205 досягти того тонального балансу, який робить їх прецизійним інструментом в руках (та вухах) професіонала. 

Щодо сабвуфера. Залучення TS107 до пари SC205 може суттєво вплинути на баланс, але не само по собі як данність, а суто в залежності від ваших налаштувань. Як ви вже зрозуміли, налаштування Eve Audio SC205 взагалі доволі широкі та гнучкі. Якщо говорити про себе, то я волів не змінювати налаштування low та high фільтрів, проте, знайшов більш цікавим звук трифоніка, коли сабвуфер працював до 80 Гц, обмежуючи при цьому SC205 тими самими 80 герцами. В теорії це дозволяє “розвантажити” динамічну систему. Але головним чином я хотів уникнути “накладання” частот рівня “стику” нижніх та середніх НЧ, щоб зробити звучання максимально рівне, прозоре та повне з точки зору діапазону. І цю мету було досягнуто. 

БАС

Eve Audio SC205 забезпечують прозорий в своєї технічності бас, реалізм якого досягається не так, як це зазвичай відбувається з “цивільними” аудіофільськими АС – за рахунок ваги, маси, об’єму. Тут головним чином це є здобутком надзвичайної щільності. Підозрюю, що за це SC205 мають дякувати мембрані вуфера, легкій та жорсткій, а також особилвостям фазоінвертору. 

За паспортом, колонки грають від 53 Гц і цьому віриш без бажання, подумки, зробити заміри. Монітори видають чудовий по глибині бас із вже обозначеною прозорістю, яка дозволяє “зчитувати” музичну інформацію навіть на таких низьких частотах. Делікатне, але водночас ритмічне, чітке, струкутороване звучання SC205 безшовно з’єднує нижній бас (до 80 Гц) та верхній (або мід-бас) в діапазоні 80-200 Гц. В результаті маємо помірно насичену “підложку” та прекрасний та щільністю мід-бас, який дає звучанню м’язів та кісток, робить звук потужним, але лишаючи його при цьому пластичним, варіативним. 

Реалізм досягається за рахунок високого рівня деталізації та чудової передачі фізичної природи звуку. Без гри з нашою уявою за рахунок створення великих образів та накачкою їх повітрям. Образи, які створюють Eve Audio SC205 маленькими аж ніяк не назвати, проте, наповнюються вони не повітрям, а плоттю. 

Пряма бас-бочка і без сабу звучить розкішно. Головним чином, відмінність полягає у дещо сухішій презентації. TS107 додає “перцю” образ стає голографічніший, “дихає”, отримавши ледь помітне післязвуччя і додаткову глибину. Можна додати ще більше ваги, проте, на мій смак, варто зупинятися на тому моменті, коли саб починає ЧУТИ. Прекрасна композиція і не менш прекрасна синергія з трифоніком.

Щодо сабу. Коли я оглядав А80 та А100, я неодноразово задумувався про додавання до них сабвуферу. Не те, що без нього вони не звучали, точно ні. Але присутність його в системі обіцяла не аби-яке покращення. У випадку з Eve Audio SC205, які я спочатку слухав без TS107, бажання чогось додати не було. Але ж в аудіофілії немає обмежень, якщо мова іде про покращення звуку? 

Додавання TS107 підняло рівень роботи системи для мене, як аудіофіла, а не профі, ще на один щабель. Eve Audio SC205 зазвучали вже не як, хоч і дуже вправні, але поличники, а як ВЕЛИКА система. Відчуття звуку великих підлогових колонок не покидало кожну хвилину прослуховування системи у форматі 2.1. Причому, сам саб, при належному налаштуванні, в системі не чуєш. Тобто, звісно, чуєш той відрізок, який покладено на його кремезні плечі. Але в тебе не руйнується те відчуття цілісності та якоїсь безшовності, які з’являється при прослуховуванні власне SC205. 

Вічна класика. Якщо у попередньому прикладі, побудованому на лаконічному звучанні електрогітари та ударних, цей трек, зі складним електронним аранжуванням, дещо повніше дозволяє розкритися сабу. Сінт-біти з бозна якими герцами з TS107 надають композиції чарівної глибини, і в той же час гітарний семпл, що є візитівкою композиції, не “зажовується”, система гармонійно розподіляє рівень звукового тиску по АЧХ, лишаючи достатньо присутності для кожного з образів, і важких електронних, і легких менш електронних. Хотів сказати НЕ-електронних, але потім згадав, що це все семплювання. Ну що ж. 

TS107 лише є частиною механізму, який за точністю та безвідмовністю роботи може посперечитися з швейцарським хронометрами. Але треба витратити час на налаштування. Можливо, не раз, адже деяким записам бракувало НЧ, деяким – навпаки – було додано аж занадто, але ця можливість підлаштувати рівень нижнього басу під себе і під фонограму дозволяє не мати жодних проблем басом. Ані через приміщення, ані через запис.

СЕРЕДНІ ЧАСТОТИ

Не маючи в своєму арсеналі СЧ-полоси, Eve Audio SC205 на диво когерентні та рівні в цьому діапазоні. Не люблю “слухати по АЧХ”, але якщо не вірите мені та моїм вухам, просто подивіться на заміри: в межах від 200 Гц до 5 кГц SC205 показує просадки в межах заявлених 3 дБ, також не маючи піків. 

Я взагалі думав обмежитися загальним описом, але з рештою вирішив додати традиційні підрозділи про тональний баланс. Тому що писати про подібні АС доволі важко, адже вони позбавлені якихось особливих рис. “Характер стійкий, нордичний”. Середні частоти лише ретранслюють емоційне забарвлення, потужність та, що найголовніше, швидкість підсилювача дає змогу забезпечити потрібну для цього динаміку, при цьому не додаючи від себе зайвого градусу. SC205 звучать одночасно і технічно, демонструючи відмінне розділення між планами та образами, і щільно, відтворюючи не просто тон, але й якісно передаючи тембри та в достатній мірі їх насичуючи. 

СЧ лишаються лінійними на всьому проміжку, що також позбавляє проблеми з сибілянтами, хіба що запис настільки погано зроблено, що колонки це покажуть. Але, погодьтеся, ви такі записи давно зустрічали? 

SC205 чудово справляються не тільки з композиціями з аудіофільських підборок, що добре звучать навіть на китайських клонах брендових блютуз-колонок, а й вправно відтворюють всіляку дикуху типу раннього Beck’а. Вміння класно відіграти нойз та подібний музичний хаос це ознака систем високого рівня. І Eve Audio SC205 майстерно розкладає все по поличках, не змішуючи в кашу, але лишаючись при цьому цілісними в плані кінцевого результату. Ми розуміємо, що хотів сказати митець (ну або не розуміємо) і, водночас, бачимо картину в деталях, наче під лупою. 

Я обіцяв дикуху? Ось вам. Тут просто бомбезні нижчі середні частоти та нижній бас. Eve Audio SC205 з TS107 дають таку прозорість і водночас м’язистий звук, енергійний, пружний. Монітори дозволили отримати ефект на кшталт “Ах ось як це мало б звучати!”. 

Я неодноразово тут казав про чудову роботу Eve Audio з важкими жанрами. А хоча б цей трек Therion. Щільні гітари, що ледь не стіною будують фронт сцени перед нами, але в цій щільності залишається місце для того, щоб показати і текстури. З потужним мід-басом, який при цьому подається з відомою долею оберженості, щоб нижні НЧ не загубилися. При відключенні сабу спостерігаю той самий ефект, як у прикладі з Seven nation army – окрім логічної втрати глибини басу сам бас перестає “дихати”. Повторюсь, для металу SC205 особливо в трійці з TS107 варіант, що претендує на статус “ідеального” за свою вартість.

ВЕРХНІ ЧАСТОТИ

Які ВЧ можна очікувати від моніторів, та ще й з драйвером Хейла? Вірно – висококласних. Однак, тут варто розуміти, що це монітори. І поняття “класні ВЧ” для моніторів та акустики “цивільної” дещо різні. 

На боці моніторів: точність, розділення, швидкість, відпрацювання транзієнтів (зокрема атак). На боці домашніх АС: плавність, м’якість, протяжність. Особливо останнє, адже саме більша пластичність є перевагою “домашніх” АС для пересічного слухача. У випадку з Eve Audio SC205 в якості бонусу до “точності, розділення, швидкості та атак” ми маємо ще й пластичність. ВЧ Eve Audio SC205, окрім того, що такі ж лінійні, які і самі монітори в цілому, позбавлені різкості, надмірної яскравості. Їхнє звучання є швидким, безумовно, але звук “дихає”, а не задихається, плавно рухається, що досягається за рахунок грамотно налаштованого випромінювача, який зберігає високу продуктивність та точність не тільки в на нижніх ВЧ, щоб забезпечити brilliance, а й набагато вище. Технічності та потужності вбудованого підсилювача вистачає, щоб забезпечити якісну роботу з обертонами. 

Але Eve Audio SC205 – це монітори. Тому післязвуччя не є гіпертрофованими, жодним чином вони не форсуються, не акцентуються та не перенасичуються. На фоні представників середнього HiFi навіть такі монітори, як SC205, можуть сприйматися дещо прісно, без родзинки. Але це точно не вада, а особливість, наслідок призначення АС. 

За дещо меншу естетичність ВЧ ми отримаємо такий рівень проработки, отримати яких в форматі домашнього стерео вам коштуватиме порядком грошей. З рештою, Eve Audio SC205 створені для того, щоб музику в першу чергу створювати, вибачте за тавтологію. Вони є інструментом. Але звучання SC205 наштовхує на думку, що це монітори, які покликані створювати музику, яку потім буде приємно слухати. З поправкою на таланти автора, звісно. Це монітори здорової людини.

Композиція не є зразком ізобілія ВЧ, тут вони електронні, тому цей приклад більше розкриває саме здібності АС по артикуляції, по точності та деталізації, а не вміння опрацьовувати обертони. І цей приклад, чудово працює у випадку з  Eve Audio SC205. Монітори відтворюють ВЧ чітко та артикульовано. Відтворення з позиції технічності.

А тепер живі інструменти. Вся вищезгадана прозорість та артикульованість доповнюється обережним, але впевненим та ретельним перфомансом на більш високих тонах, післязвуччя присутні, немає натяку на швидкоплинність. Верхній діапазон від того ні в якому разі не відчувається пласким чи стисненим. Звук рухається стрімко та плавно одночасно, у всіх напрямках та проекціях. Чудовий баланс інформативності та естетики. 

ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ

А тепер трохи досвіду використання. По-перше, про дещо дивне та майже неприємне. Мій ЦАП не має регульованого виходу, тобто він є таким собі класичним ЦАП з лінійним виходом і не може бути передпідсилювачем. В той же час, моє цифрове джерело також не має можливості регулювання гучності. Тому я зіштовхнувся з деякою особливістю Eve Audio SC205.

Мій цап з балансного виходу забезпечує 3 Vrms напруги, з небалансного – 2 Vrms. АЦП Eve Audio розрахований на приймання сигналу з середньоквадратичною напругою менше 2 Vrms. Тобто, або вона має бути нижча, або ви повинні мати регулятор вихідного сигналу ЦАП. Тому для огляду я використав лептоп на Windows та Qobuz, який відтворював через Roon, в якому в свою чергу задав нижчий вихідний рівень сигналу. Отже, прошу це враховувати.

Щодо жанрових “вподобань” акустики. Eve Audio SC205 показали себе супер універсальними. Їм вистачає динаміки та масштабу відігравати класичні твори, навіть ВСО, водночас щільність робить їх чудовими на більш приземлених жанрах.

Монітори – дуже компромісний вибір для важкої музики. З одного боку чудова середина з розділенням та швидкістю, які дозволяють не перетворити в кашу складні насичені фрагменти. З іншого деяка сухість басу та взагалі іноді брак НЧ нижче 80 Гц. У форматі трифоніка пара Eve Audio SC205 з Eve Audio TS107 показали себе як ідеальна машина для перетравлення різних важких жанрів. Глибокий, щільний та швидкий бас, прозорі, ретельно розділенні СЧ з чудовою тактильністю і передачею текстур. І ВЧ при цьому тенічні і не жорсткі, можна буквально слухати годинами, не втомлюючись. 

А от для озвучування ТВ пара Eve Audio SC205 потребує використання додатково адаптера з 3,5 на RCA. Для підключення через сабвуфер доведеться пошукати і перехідник 3,5 на XLR. Не те, щоб це було складно, але треба врахувати при бажанні дивитися фільми з гарним звуком. Вже пари Eve Audio SC205 достатньо для кінематографічного занурення, а якщо долучити саб, то самі розумієте. Next level.

Але особисто для мене не це стало головною кіллер-фічею сетапа. Мене підкорило, як тріфоник грає на низькій гучності. За рахунок надзвичайно високої прозорості та роботі сабвуфера навіть на дійсно низькому рівні гучності не втрачається ані толіки звукової інформації та тональної повноти. Звук все такий самий збалансований та відтворюється по всій полосі, в якій можуть працювати монітори та саб. Надзвичайно корисна опція!

Пара SC205 без сабвуфера постає цілком самостійною системою. Звісно, він додає можливостей і універсалізму (особливо універсалізму), але обійтися без нього можна. Проте, в повному складі трифонік змушує говорити не про дрібні відмінності, а про суттєво інші клас системи та її призначення. Вистачило б розеток все підключити до мережі!

ЗАКЛЮЧНЕ СЛОВО

Сподіваюсь, це не останнє знайомство з продукцією Eve Audio. SC205 без перебільшення вразили. Не тільки як монітори, а й як система для домашнього використання. Інформативне, збалансоване, насичене звучання, компактні розміри, чимала потужність – чи це не опція для невеликого приміщення? Звісно, першочергове призначення SC205 та TS107 – це саме робота, робота в студії. Але саме в форматі трифоніка ці дві системи перетворюються в чудовий комбайн, який може “перемолоти” будь-які записи і навіть працювати з вашим ТВ, якщо забезпечити його належними комутаційними адаптерами. 

До недоліків я б відніс хіба що комплект поставки та специфічні вимоги до вхідного сигналу. Щодо першого я вже казав – ці речі купують, я правило, ті, в кого вже все необхідне є. А щодо сигналу тут моя думка лишається незмінною: варто було б все-таки закласти можливість працювати в більшому діапазоні напруги.