Focal Shape 65 – це абсолютно нова розробка французів. Тут повністю нові динаміки і зовсім інший корпус. Товщина МДФ стінок 15 мм і продумана міцна конструкція унеможливлює резонанси навіть на пристойній гучності. Хоча зараз є тенденція ставити підсилювачі в класі Д і вирівнювати косяки АЧХ динаміків за допомогою DSP, виробник вирішив дотримуватися класичної схеми. Монітори повністю аналогові, а підсилювачі працюють у класі AB.
Shape 65 – еталонна модель серії Shape. Незважаючи на те, що це монітор ближнього поля, він забезпечує виняткову якість починаючи з найнижчих і закінчуючи найвищими частотами.
Цей монітор розроблений для задоволення потреб моніторингу ближнього поля, монітори Shape поєднують оригінальний дизайн і численні налаштування, оптимізовані для прослуховування акустики в невеликому приміщенні. Ці інновації забезпечують чудову акустичну прозорість. А нові робочі інструменти вирізняються широким і надзвичайно точним стереозображенням. Басовий регістр має об’єм і хороший контроль. Нижній і середній діапазон частот має нейтральну подачу, без будь-яких маскувальних ефектів. Також, у цій моделі, представлений новий твіттер – джерело високої чіткості, яке не прощає огріхів у записі.
Головна родзинка всіх моделей – це новий підхід до отримання низьких частот. Замість звичного порту фазоінвертора в Shape на бічні панелі виведено два пасивних випромінювача, за розмірами в дюймах як основний динамік. Що це дає користувачеві? Фактично, це збільшує площу випромінювача в 3 рази, тобто при тому ж переміщенні котушки гучність зростає приблизно вдвічі. А якщо оцінювати звук за тієї ж гучності, то вдвічі знижуються спотворення.
Пасивний випромінювач є різновидом фазоінвертора, тільки замість резонування об’єму повітря в трубі звук випромінюється додатковими дифузорами без котушки і магнітної системи. Пасивні випромінювачі не є пасивними. Їх приводить у дію замкнутий об’єм повітря всередині корпусу, який тисне на випромінювачі під час руху основного динаміка назад. Тобто виходять такі самі випромінювачі, тільки в протифазі і налаштовані на нижчу частоту, ніж основний динамік, щоб розширити низькочастотний діапазон. Головний плюс обраної схеми в тому, що в колонок на басах немає підвивання й аеродинамічних шумів, тобто не буде ніяких сторонніх звуків з порту ФІ, неминуче властивих традиційним моніторам.
Твітер зроблено з алюмінієво-магнієвого сплаву, має увігнутий, а не опуклий профіль. Алюміній дає жорсткість, а магній збільшує демпфірування. Додаткову стійкість мембрані надає профіль у вигляді літери M. Підвіс зі спіненого матеріалу Poron дає лінійну АЧХ нижче 6 кГц, що полегшує узгодження з вуфером. Магнітну систему було оптимізовано, завдяки каптоновій рамці знижено струми Фуко, а отже, і спотворення. Рупор забезпечує однакову спрямованість по горизонталі та вертикалі.
Інженери Focal розробили новий матеріал дифузора, який назвали Flax. Це багатошаровий матеріал, що складається зі склотканини і лляної тканини. Шар льону знаходиться між шарами склотканини. Усе це дає жорсткість, легкість у вазі та гарне внутрішнє демпфірування. За своїми властивостями, необхідними для побудови дифузора, матеріал Flax не поступається кевлару.
Крім регулювання нахилу вгору або вниз висувними штатними ніжками, є також можливість повісити монітори на кронштейни до стіни і там відрегулювати правильне положення. Різьбове кріплення знизу в центрі для стійки є тільки у молодших моделей 40 і 50.
Для підключення доступні XLR і RCA входи. На жаль, підстроювання чутливості входу відсутнє. Входи досить гучні, при +4 dBu і -10 dBV розвивається максимальний SPL. Тобто середня гучність дорівнює -30 дБ від максимального розмаху. Це потрібно врахувати перед подачею сигналу, щоб випадково не пошкодити монітори і свій слух. В інших моніторах чутливість входів набагато нижча і легко дає змогу подати сигнал аж до +20 dBu. Тут розробники вирішили по-своєму, ймовірно, розраховуючи на високу кваліфікацію користувача і використання студійних моніторних контролерів.
Вам необхідно увійти, щоб залишити відгук.
Авторизуйтеся для отримання розширених можливостей